Міха Голий

Гарячева Анастасія

1. Ім`я героя.(Звідки?Якого роду?Чим Займається? Вік. Зовнішність.)

 Міха Голий. Підліток. Живе на вокзалі у Празі. Займається крадіжками.

"Перед ним стояв підлі­ток з давно непраним волоссям і нечесаним
одягом (можна навпаки, але від цього нічого

не зміниться)..."

"Назустріч їм біг обірванець, за яким
гналося троє дядьків. “Злодій! Тримай 
зло­дія!” - кричали задні."

"- А що я мав робити? - шморгнув носом
малий. - Казати, що другий день нічого не
їв? Ото насмішив би цих ґевалів. Диви, як
роз’їлися на білому хлібі! - глянув він зло у
бік, де вже зникли три справді немаленькі

постаті."

"- Ти диви, яке цабе! - усміхнувся ву­
сами вуйко Микульця. - Ми думали, що
ти - голодранець. А виявляється - перша

людина на вокзалі."

"- От типчик! - сплюнув вуйко. - Зло­

дюжка на злодюжці. Одне слово, столиця!"

"Історія про тренера насторожила Міху.
Все виглядало дуже казково, а Голий мало
вірив у казки. Хіба що у страшні. Слово 
“до­брота” викликало у нього щирий регіт. Про­

те Іван Сила думав інакше. "

"- Падлюка! Босяк! Голодранець! - зло
сичав агент 008. - Ти теж у їхній банді!

Тобі наказали мене прибрати, чи не так?!"

"Він став перед тріснутим дзеркалом у ха­лабуді, в якій жив, і зігнув у ліктях худі
руки, демонструючи радше не біцепси, а їхню відсутність."

2. Другорядний персонаж.
3. Прототип. Немає.
4. Соціальне значення героя.


   Міха Голий - представних соціальних низів, підліток, у якого немає сім`ї, який часто голодний, у нього старе, пошарпане, брудне вбрання, немає житла. Щоб вижити  та не померти з голоду , він змушений красти. Ніхто не навчив його працювати. Він керується законами вулиці, яка для нього - рідна мати.

5. Проблеми, порушені автором у творі через цей образ.

Змальовуючи образ Міхи Голого,  Олександр Гаврош порушує проблему відданої дружби, вірності, взаємодопомоги, торкається проблеми злочину, ставлення до праці, проблеми виховання, прав людини.

 "- Від роботи, дядьку, коні дохнуть! -
підморгнув Мішко, набиваючи повний рот
селянським харчем."

"Тільки одна людина у залі сиділа непо­рушно. Це був Міха Голий. По немитому
обличчю він розмащував сльози. Так-так,цей привокзальний волоцюга, пройдисвіт і
злодій плакав. Можливо, вже заради цьо­го варто було встановлювати республікан-­

ський рекорд?"

6. Психологія характеру (духовне багатство, моральна  краса чи потворність).

Ніхто не займався вихованням Міхи Голого. Але він знає ціну справжньої дружби, може виживати в складних умовах. Іван Сила неодноразово захищає хлопця. Підліток, який розчарувався в людях, не вірить в доброту та справедливість, починає довіряти Іванові, який є для нього прикладом у ставленні до праці, до людей, до власних вчинків. Згодом , допомігши мадам Бухенбах знайти циркового коня, Міха отримує довіру, а точніше- другий шанс, і починає працювати сторожем у цирку. Життя цього героя змінюється суттєво. Краса образу Міхи Голого в простоті, винахідливості, вмінні дружити, в щирості та дотепності. Герой зробив правильний вибір ,ставши  чесною, порядною людиною, надійним , вірним другом.


7. Місце і роль персонажа в сюжеті твору.

Роль цього персонажа у сюжеті твору важлива, бо через стосунки Івана Сили з Міхою розкривається проблема справжньої дружби. Міха Голий допомагає Іванові влаштуватися на роботу вантажиком, Сила рятує його від крамарів, що готові покарати хлопця за крадіжку буханки хліба,  від агента Фікси . Саме Міха вболіває за силача на поєдинку з Магдебурою, підтримує Івана, коли той опиняється у в`язниці. Взаємодопомога, підтримка, взаємовиручка, переживання за долю друга, корисна порада, радість за успіхи товариша - це ознаки дружби цих героїв.

8. Мова як засіб самовираження героя.

Міха Голий - яскравий представник вуличних кіл. Його мова характеризує його спосіб життя та світогляд. Він сміливий, говорить те, що думає. Мовлення емоційне, у ньому є жаргонізми, просторічні слова.

"-  Дай їм, ведмедю! - крикнув на все горло Міха, чим привернув увагу переодяг­нених поліцейських, себто півзали."

"- А здохнути з голоду - не гріх? - по­чав обтріпуватися від пилюки упертюх."

"- Від роботи, дядьку, коні дохнуть! -підморгнув Мішко, набиваючи повний рот селянським харчем.

- От хитре! - хитав головою вуйко."

"- Добре, колєґи! Мені вже час. Справи, знаєте! - Міха галантно подав руку верхо­винцям і в кліп ока зник на закуреній ву­лиці."

"- Ти ж розумієш, що я тебе не відпу­щу самого до дохтора... Е-е, як там його..."

"- Нічогенько! - прорік він. - Дуй! Я тут посиджу. Якщо щось, свисти.

9. Ставлення  до героя автора та інших персонажів твору.

Автор не дарма дає героєві таке  ім`я та прізвище. Цей підліток - цікавий персонаж, який відразу привертає увагу колоритністю натури. Автор симпатизує хлопцеві і водночас співчуває йому. Він викликає у героїв твору то бажання допомогти, то осудження, то сміх, то здивування.

"Іван приречено зітхнув, солодко потяг­нувся і поплентався за вчорашнім злодієм,
а нині вельми серйозною особою паном Міхою Голим."

10. Моє ставлення до героя. Над чим мене змусив замислитися герой?

    Серед героїв твору мені найбільше сподобався Міха Голий, тому що він сміливий, кмітливий, гарний друг, вміє зоорінтуватися в скрутній ситуації. Звичайно, середовище, в якому зростав  та виховувався герой, зробило з нього вуличного злодія.Він не прагне заробляти на свій хліб працею, не довіряє людям, усе перевіряє, не вірить у людську доброту. Але в своєму середовищі має авторитет.
   Цей герой змусив мене замислитися над тим , що у людини завжди є шанс змінитися в кращий бік, піднятися над собою, розвивати свої найкращі риси. Також я зрозуміла, що багато залежить від людей, які бачать такі проблеми .Вони можуть допомогти таким як Міха стати на правильний шлях, тобто вчинити так, як  Іван Сила  .


Немає коментарів:

Дописати коментар